KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE DAİR AYDINLATMA METNİ
VERİ SORUMLUSU: CHECKLAS OTOMOTİV ANONİM ŞİRKETİ
MERSİS: 0209068064600012
KEP ADRESİ : checklas@hs02.kep.tr
İLETİŞİM: Merkez Mah.Ayazma Cad.Papirus Plaza no: 37 / 94 Kağıthane / İSTANBUL
E-posta: info@checklas.com.tr
İnternet sitesi: www.checklas.com.tr
Telefon: 0 850 433 66 44
Müşterilere ait Kişisel veriler, veri sorumlusu sıfatıyla CHECKLAS OTOMOTİV ANONİM ŞİRKETİ ( bundan sonra” şirket” olarak tanımlanacaktır ) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenebilecektir. Veri sorumlusu kavramından anlaşılması gereken; kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasında ve yönetilmesinden sorumlu gerçek veya tüzel kişidir.
CHECKLAS OTOMOTİV ANONİM ŞİRKETİ (“Şirket”) olarak, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10uncu maddesi uyarınca hazırladığımız ve şirketin kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında bilgi içeren aydınlatma metnini kamuoyunun ve ilgili kişilerin bilgilerine sunarız;
Aydınlatma metni yayınlandığı tarihi itibariyle geçerli olacaktı ve şirket tarafından gerek görüldüğünde ise değişiklik yapılabilecektir. Yapılacak değişiklikler şirket internet sitesinde yayınlanacak ve geçerlilik kazanacaktır.
MADDE 1: İŞLENEN KİŞİSEL VERİLER
ÜRÜN VEYA HİZMET ALAN KİŞİ AÇISINDAN:
Ad soyad, Doğum tarihi, Doğum yeri, TC kimlik No
Adres No, E-posta adresi, İletişim adresi, Kayıtlı elektronik posta adresi (KEP), Telefon No
Çağrı merkezi kayıtları, Fatura, senet, çek bilgileri, Sipariş bilgisi, Talep bilgisi
Giriş çıkış kayıt bilgileri, Kamera kayıtları
IP adresi bilgileri, İnternet sitesi giriş çıkış bilgileri,
Görsel Ve İşitsel Kayıtlar Görsel ve İşitsel kayıtlar
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN:
Kimlik Ad soyad, Anne - baba adı, Doğum tarihi, Doğum yeri, Medeni hali, Nüfus cüzdanı seri sıra No, TC kimlik
Adres no, E-posta adresi, İletişim adresi, Telefon No
Bulunduğu yerin konum bilgileri
Bordro bilgileri, Disiplin soruşturması, İşe giriş belgesi kayıtları, Özgeçmiş bilgileri, Performans değerlendirme raporları
Adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, Dava dosyasındaki bilgiler
Çalışanların giriş çıkış kayıt bilgileri, Kamera kayıtları
Diploma bilgileri, Gidilen kurslar, Meslek içi eğitim bilgileri, Sertifika, Transkript bilgileri
Görsel ve İşitsel kayıtlar
Engellilik durumuna ait bilgiler, Kan grubu bilgisi, Kişisel sağlık bilgileri, Kullanılan cihaz ve protez bilgileri
Ceza mahkumiyetine ilişkin bilgiler, Güvenlik tedbirlerine ilişkin bilgiler
TEDARİKÇİ YETKİLİSİ AÇISINDAN:
Ad soyad, TC kimlik No vb.
Adres No, E-posta adresi, İletişim adresi, Telefon No vb.
Çağrı merkezi kayıtları, Fatura, senet, çek bilgileri, Gişe dekontlarındaki bilgiler, Sipariş bilgisi, Talep bilgisi vb.
Kamera kayıtları vb.
İnternet sitesi giriş çıkış bilgileri
Görsel ve İşitsel kayıtlar vb.
TEDARİKÇİ ÇALIŞANI AÇISINDAN:
Ad soyad, TC kimlik No vb.
Adres no, E-posta adresi, İletişim adresi, Telefon No vb.
Çağrı merkezi kayıtları,
Kamera kayıtları vb.
İnternet sitesi giriş çıkış bilgileri
Görsel ve İşitsel kayıtlar vb.
POTANSİYEL ÜRÜN VE HİZMET ALICISI AÇISINDAN:
Ad soyad,
E-posta adresi, İletişim adresi, Telefon No vb.
Çağrı merkezi kayıtları,
Kamera kayıtları vb.
İnternet sitesi giriş çıkış bilgileri
Görsel ve İşitsel kayıtlar v.b.
ÇALIŞAN ADAYI AÇISINDAN:
Kimlik Ad soyadı, Doğum tarihi, Doğum yeri, Medeni hali, TC kimlik
Adres No, E-posta adresi, İletişim adresi, Telefon No
Kamera kayıtları
Diploma bilgileri, Gidilen kurslar, Meslek içi eğitim bilgileri, Sertifikalar, Transkript bilgileri
Görsel ve İşitsel kayıtlar
Engellilik durumuna ait bilgiler, Kan grubu bilgisi, Kişisel sağlık bilgileri, Kullanılan cihaz ve protez bilgileri
Ceza mahkûmiyetine ilişkin bilgiler, Güvenlik tedbirlerine ilişkin bilgiler
ZİYARETÇİ AÇISINDAN:
Ad soyad,
E-posta adresi, Telefon No vb.
Ziyaretçilerin giriş çıkış kayıt bilgileri, Kamera kayıtları vb.
Görsel ve İşitsel kayıtlar vb.
MADDE 2: KİŞİSEL VERİLERİ İŞLEME AMACI
Kişisel veriler tarafımızca aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
-
Acil Durum Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Bilgi Güvenliği Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Çalışan Memnuniyeti Ve Bağlılığı Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Çalışanlar İçin İş Akdi Ve Mevzuattan Kaynaklı Yükümlülüklerin Yerine Getirilmesi
-
Çalışanlar İçin Yan Haklar Ve Menfaatleri Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Erişim Yetkilerinin Yürütülmesi
-
Finans Ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi
-
Firma / Ürün / Hizmetlere Bağlılık Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Fiziksel Mekan Güvenliğinin Temini
-
Görevlendirme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Hukuk İşlerinin Takibi Ve Yürütülmesi
-
İç Denetim/ Soruşturma / İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
İnsan Kaynakları Süreçlerinin Planlanması
-
İnsan Kaynakları Süreçlerinin Planlanması
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi
-
İş Sağlığı / Güvenliği Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
İş Süreçlerinin İyileştirilmesine Yönelik Önerilerin Alınması Ve Değerlendirilmesi
-
İş Sürekliliğinin Sağlanması Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Lojistik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satın Alım Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Üretim Ve Operasyon Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi
-
Pazarlama Analiz Çalışmalarının Yürütülmesi
-
Reklam / Kampanya / Promosyon Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Talep / Şikayetlerin Takibi
-
Ücret Politikasının Yürütülmesi
-
Ürün / Hizmetlerin Pazarlama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Yetenek / Kariyer Gelişimi Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Yetkili Kişi, Kurum Ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
-
Ziyaretçi Kayıtlarının Oluşturulması Ve Takibi
MADDE 3: KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILABİLECEĞİ TARAFLAR VE AKTARMA AMACI
Şirket tarafından işlenen ilişkin kişisel veriler, 6698 sayılı Kanun’un 8. Maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde,
Şirket tarafından;
Şirketin faaliyet konusu ile ilgili ve sınırlı olmak üzere, iş süreçlerinin yürütülmesi, ticari faaliyetlerin sağlanması, müşteri memnuniyetinin sağlanması, şirket tarafından sunulan ürün ve hizmetin yaygınlaştırılması, çalışan memnuniyetinin sağlanması, kanuni zorunluluk gibi genel veri aktarımı amaçlarının yanında,
-
Ticari faaliyetlerin yürütülebilmesi amacıyla iştiraklerimize,
-
Mali, hukuki ve teknik denetim yapılması için denetim firmalarına,
-
Kanundan doğan yükümlülükleri yerine getirmek zorunluluğu nedeniyle Hukuk, mali ve vergi danışmanlarına,
-
Ticari faaliyetlerin planlanması amacıyla hissedarlarımıza,
-
Kanuni zorunluluk kapsamında kamu kurum ve kuruluşlarına,
-
Ticari ve mali faaliyetlerin yürütülmesi için bankalara,
-
Ticari faaliyetlerin yürütülmesi amacıyla üst işverene,
-
Kanun kapsamında ve veri işleyen sözleşme yapmak suretiyle ve sözleşme kapsamında veri işleyene,
-
Ticari faaliyetlerin yürütülebilmesi amacıyla iş ortaklarına,
-
Ticari faaliyetlerin yürütülmesi kapsamında çalışanların iş seyahatlerinin planlanması amacıyla seyahat acentelerine, Otellere, Havayolu Şirketlerine,
-
Ürün ve hizmet alımı nedeniyle tedarikçilerimize ve tedarikçi çalışanlarına,
-
Ticari ve mali faaliyetlerin yürütülmesi için sigorta şirketlerine,
-
Ürün ve hizmet teslimi faaliyetinin yürütülmesi amacıyla müşteriye,
Açık rıza ve rıza ile sınırlı olmak üzere ya da 6698 sayılı kanunun 5 maddesinin 2 fıkrasına ve 6.maddesinin 3 fıkrasına göre kişisel veriler aktarılabilecektir.
YURTDIŞINA AKTARIM
Şirket , tarafından kişisel verileriniz,
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun 4.maddesinin 2.fıkrasında ki ilkelere göre açık rızanın varlığı halinde, yine kanunun 5.maddesinin 2.fıkrasında ve kanunun 6.maddesinin 3.fıkrasında yer alan şartların varlığı halinde açık rıza olmaksızın kanunun 9.maddesine uygun olarak yurt dışına aktarılabilir
MADDE 4: KİŞİSEL VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ VE HUKUKİ SEBEPLERİ
Kişisel veriler; çağrı merkezi, randevu formu, sözleşmeler, bir toplantı veya etkinliğe katılma, basılı formlar, hizmet alınan İŞKUR, iş ilanı verilerek toplanan başvurular, gönderilen özgeçmişler gibi muhtelif yollardan, Politika ’da yer verilen amaçların gerçekleştirilmesi amacıyla doğan sorumlulukların eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine getirilebilmesi amacıyla fiziki veya elektronik ortamlarda toplanmakta, muhafaza edilmekte, tamamen veya kısmen otomatik yöntemlerle veya bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yöntemlerle Şirket veya Şirket tarafından görevlendirilen veri işleyenler tarafından işlenmektedir.
Kişisel verilerin toplanması ve işlenmesine dair hukuki sebepler aşağıdadır:
-
Kişisel verilerin sözleşmelerin kurulması ve ifası ile doğrudan doğruya ilgili olması nedeniyle saklanması,
-
Kişisel verilerin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması amacıyla saklanması
-
Kişisel verilerin kişilerin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla şirketin meşru menfaatleri için saklanmasının zorunlu olması
-
Kişisel verilerin şirketin herhangi bir hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi amacıyla saklanması
-
Mevzuatta kişisel verilerin saklanmasının açıkça öngörülmesi
-
Veri sahiplerinin açık rızasının alınmasını gerektiren saklama faaliyetleri açısından veri sahiplerinin açık rızasının bulunması
MADDE 5: İLGİLİ KİŞİNİN HAKLARI
Kişisel verisi işlenen ilgili kişi şirkete başvurması halinde 6698 sayılı yasanın 11.maddesinde yer alan aşağıda yazılı hakları kullanabilir.
MADDE 11-
-
Herkes, veri sorumlusuna başvurarak kendisiyle ilgili;
a) Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
b) Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c) Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
ç) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
d) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
e) 7’nci maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
MADDE 7-
(1) Bu Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel veriler resen veya ilgili kişinin talebi üzerine veri sorumlusu tarafından silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilir.
(2) Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hâle getirilmesine ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümler saklıdır.
(3) Kişisel verilerin silinmesine, yok edilmesine veya anonim hâle getirilmesine ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.
f) (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
g) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
ğ) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme,
haklarına sahiptir.
İLGİLİ KİŞİ TARAFINDAN HAKLARIN KULLANILMASI USULÜ
-
İlgili Kişiler www.checklas.com.tr internet sitesinden indirecekleri Başvuru formunu doldurup ıslak imzalı olarak şahsen kimliklerini tespit edecek belgelerle birlikte, CİHANGİR MAH.İGS YAN YOL NO: 205 D:2 AVCILAR / İSTANBUL adresine bizzat,
-
İlgili Kişiler , www.checklas.com.tr internet sitesinden indirecekleri Başvuru formunu doldurup ıslak imzalı olarak noter aracılığı ile CİHANGİR MAH.İGS YAN YOL NO: 205 D:2 AVCILAR / İSTANBUL adresine iletilmesi yolu ile
-
İlgili Kişiler , www.checklas.com.tr internet sitesinden indirecekleri Başvuru Formunu doldurarak şirkete daha önce bildirilen ve şirketin sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinin kullanılması yolu ile başvuru yapabilir.
Başvuruda;
a) Ad, soyad ve başvuru yazılı ise imza,
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası,
c) Tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi,
ç) Varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası,
d) Talep konusunun bulunması zorunludur.
(3) Başvuruya, konuya ilişkin bilgi ve belgeler başvuruya eklenmelidir.
-
Şirket, Kanun’da öngörülmüş sınırlar çerçevesinde söz konusu hakları kullanmak isteyen ilgili kişiye, yine Kanun’da öngörülen şekilde talebin niteliğine göre en kısa sürede ve azami otuz (30) gün içerisinde cevap verecektir. İlgili kişi adına üçüncü kişilerin başvuru talebinde bulunabilmesi için ilgili kişi tarafından başvuruda bulunacak kişi adına noter kanalıyla düzenlenmiş özel vekâletname bulunmalıdır.
İlgili kişi başvuruları kural olarak ücretsiz olarak işleme alınmakla birlikte, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından öngörülen ücret tarifesi üzerinden ücretlendirme yapılabilecektir. ( 10.03.2018 tarih ve 30356 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ” uyarınca, veri sahiplerinin başvurusuna yazılı olarak cevap verilecekse, on sayfaya kadar ücret alınmaz. On sayfanın üzerindeki her sayfa için 1 Türk Lirası işlem ücreti alınabilir. Başvuruya cevabın CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında verilmesi halinde Kurum tarafından talep edilebilecek ücret kayıt ortamının maliyetini geçemez.)
-
Şirket, başvuruda bulunan kişinin kişisel veri sahibi olup olmadığını tespit etmek adına ilgili kişiden bilgi talep edebilir, başvuruda belirtilen hususları netleştirmek adına, ilgili kişiye başvurusu ile ilgili soru yöneltebilir.
-
Şirket talebi kabul eder veya gerekçesini açıklayarak reddeder ve cevabını ilgili kişiye yazılı olarak veya elektronik ortamda bildirir. Başvuruda yer alan talebin kabul edilmesi hâlinde şirket tarafından gereği yerine getirilir. Başvurunun şirketin hatasından kaynaklanması hâlinde alınan ücret ilgiliye iade edilecektir.